14. FESTIVAL PRAVA DJECE
Autor: Gordana Grujić, 24. 10. 2022.
Učenici 7.a i 7.c razreda te učenici 5.a i 5.c razreda su sa svojom učiteljicom hrvatskog jezika Valentinom Čančić sudjelovali na 14. Festivalu prava djece. Na Festivalu se prikazivao izbor najboljih filmova stvaralaštva djece i mladih iz Hrvatske i svijeta. Projekcije filmova za škole održavale su se online te su učenici nakon toga sudjelovali u radionicama. Koje su teme obradili i što su naučili i zaključili, obavezno pročitajte u nastavku!
Učenici sedmih razreda gledali su film Plus plus plus kojemu je cilj osvijestiti pitanje vršnjačkog nasilja, naročito dimenziju etiketiranja i izoliranja pojedine djece i mladih. Također je cilj razviti empatiju i razumijevanje za različitosti u tinejdžerskoj dobi, naučiti više o potrazi za vlastitim identitetom i poteškoćama s kojima se susreću djeca i mladi koji „odstupaju“ od određenih društvenih normi ili koji se na bilo koji način percipiraju drugačijima. Radionica se dotiče i teme usamljenosti tijekom odrastanja, kao i teme kreativnosti i umjetnosti kao načina izražavanja i pronalaska sebe. U filmu su učenici slušali osobne priče troje mladih ljudi koji su progovorili o sebi, o tome što ih veseli, po čemu su posebni, ali i o iskustvima vršnjačkog zlostavljanja i odbacivanja koje su doživjeli od svojih vršnjaka. Pri kraju filma jedan od mladih, usprkos lošim iskustvima koje je imao, kaže: „Ako se trudim biti sretniji i usrećiti druge ljude, to daje sreću. Plus, plus, plus daju plus.“ Nakon odgledanog filma uslijedila je radionica i razgovor o vršnjačkom nasilju. Na kraju radionice učenici su jednome od mladih iz filma napisali osobnu poruku. Neke poruke su uistinu bile inspirativne. Zaključili smo kako ruganje i vrijeđanje, kao ni ignoriranje i odbacivanje nisu načini da se ponašamo prema nekom te sigurno nisu „plus“ i prema nama se isto nitko nema pravo tako ponašati. Potrudimo se ovaj tjedan biti sebi i drugima plus!
Učenici petih razreda gledali su film Stop Digital Zombies kojemu je cilj prepoznati prednosti/nedostatke korištenja mobilnih uređaja i suvremene tehnologije, pronaći „zlatnu sredinu” u korištenju suvremene tehnologije, prepoznati dobrobiti trenutaka kada smo potpuno prisutni, bez mobilnih distrakcija, te uživamo u svemu što donosi „život uživo”. Nakon odgledanog filma uslijedio je razgovor s učenicima o korištenju mobilnih uređaja u njihovim vlastitim životima te radionica o prednostima i nedostatcima suvremene tehnologije. Zaključili smo kako su mobiteli djeci normalna stvar, no oni su relativno nova tehnologija. I dok su nam s jedne strane izuzetno korisni, s druge još uvijek ne znamo koje su posljedice prekomjernog korištenja i lako mogu dovesti do otuđivanja. Iako ih svi trebamo, ipak je potrebno pronaći zdravu mjeru u korištenju mobitela, kao i druge tehnologije. Još uvijek (na sreću!) nije napravljena tehnologija koja bi zamijenila druženje, igranje, razgovore i koja bi online svijet učinila zanimljivijim od života uživo.
e-dnevnik |
Obrazovne poveznice |
> Virtualna knjižnica |
> MZOŠ |
> AZOO |
> Carnet portal za škole |
> Dječji sabor znanja |
> Zbornica |
> HR-škole |
> Pomoćnici u nastavi |
> Škola za život |
> Medijska pismenost |
> Zelena olovka |
Časopisi |
> National Geographic |
> Meridijani |
> Bug |
Škole prijatelji |
> OŠ Sesvete |
> OŠ Brestje |
> OŠ Sesvetska Sopnica |
> OŠ Sesvetski Kraljevec |
> OŠ Vugrovec - Kašina |
> OŠ Jelkovec |
> OŠ Iver |
> OŠ Sesvetska sela |
> OŠ Ivana Granđe |
Dnevni tisak |
Ostale poveznice |