2022-05-27 09:23:00 GLAZBENO LIKOVNE RADIONICE Početkom svibnja 11.5.2022. u sklopu Dana Grgoševića, profesori iz Glazbene škole Zlatka Grgoševića u Sesvetama, u suradnji s pedagoginjom Jelenom Šestak Novak održali su radionice za učenike svih drugih i šestih razreda naše škole. Kao i prijašnjih godina ukratko su promovirali svoju Glazbenu školu i time potakli motivaciju kod učenika za učenjem sviranja nekog od instrumenata. Kroz glazbeno likovne radionice koje su bile kombinacija kratkih izvedbi skladbi na harmonici gdje su učenici slušali skladbu a nakon toga mogli su iskusiti svoja likovna umijeća kroz slikanje s temperama uz vodstvo profesorica likovne umjetnosti iz glazbene škole. Održali su dvije radionice- jedna je bila namijenjena učenicima od 1.-4. razreda i druga učenicima 5.-8. razreda. Sve se odvijalo u Maloj dvorani – gdje su razredi 2.b i 2.c zajedno proveli jedan sat a razredi 2.a i 2.d i 2.e drugi sat u jutarnjoj smjeni. U popodnevnoj smjeni razredi 6.d i 6.e imali su radionicu zajedno kao i 6.c , 6 a, 6.b nakon njih. Pažnja učenika usmjeravana je na glazbenicu koja je svirala harmoniku. Učenici su se mogli upoznati s instrumentom na kojemu se izvodila skladba. Profesorica harmonike predstavila je instrument, opisivala je dijelove i način na koji se dobivaju različiti zvukovi. Prije početka koncerta učenici su dobili upute o zadatku da bojom i oblicima izraze zvukove, točnije skladbu koju su slušali. Upoznati su da se u skladbi mogu pojaviti različiti tonovi zvuka, različiti ritmovi; brzi i sporiji. Oni se prema svojim svojstvima mogu različito prikazati temperom na papiru. Učenici su se opustili i pažljivo poslušali koncert.
Izvodila se skladba autora Petri Makkonen; Suita; Ples četiri virtuoza; – 3.st. Četkica za zube. Na kraju koncerta učenici su mogli izraziti svoje mišljenje o skladbama, je li im se svidjela glazba i postoji li neki dio skladbe koji im je posebno zanimljiv. Poslušane melodije mogli su izraziti bojom i oblicima temperom na papiru. Kako u glazbi postoje viši i niži tonovi te brži i sporiji ritam, tako i u slikarstvu možemo koristiti žarke i blijede boje, tople i hladne. Sporiji ritam možemo izraziti većim oblicima, a brži npr. sitnim točkicama. Na kraju je ipak najvažnija stvar kako smo mi sami doživjeli pojedinu melodiju i prenijeti taj doživljaj na papir. Učenici su birali boje s kojima žele raditi kako bi dočarali ono što su čuli pomoću tempere na papiru. Koristili su kist, prste ili kombiniranu tehniku. Učenici su uživali slikajući uz pratnju profesionalnih glazbenika i stručnog vodstva.
Bilo je zabavno, veselo i šareno! Jelena Šestak Novak, pedagoginja |
Osnovna škola Luka Sesvete |