2022-05-27 09:23:00

GLAZBENO LIKOVNE RADIONICE

Početkom svibnja 11.5.2022.  u sklopu Dana Grgoševića, profesori iz Glazbene škole Zlatka Grgoševića u Sesvetama, u suradnji s pedagoginjom Jelenom Šestak Novak održali su  radionice za učenike svih drugih i šestih razreda naše škole. Kao i  prijašnjih godina ukratko su  promovirali svoju Glazbenu školu i time potakli motivaciju kod učenika za učenjem sviranja nekog od instrumenata. 

            Kroz glazbeno likovne radionice koje su bile  kombinacija kratkih izvedbi skladbi na harmonici gdje su  učenici slušali skladbu a  nakon toga mogli su  iskusiti svoja likovna umijeća kroz  slikanje s temperama uz vodstvo   profesorica likovne umjetnosti iz glazbene škole.

Održali su dvije radionice-  jedna je bila namijenjena   učenicima od  1.-4. razreda i druga učenicima  5.-8. razreda. 

Sve se odvijalo u Maloj dvorani – gdje su razredi 2.b i 2.c zajedno proveli jedan sat   a razredi  2.a i 2.d i  2.e drugi sat u jutarnjoj smjeni. U popodnevnoj smjeni razredi  6.d i 6.e imali su radionicu zajedno kao i  6.c , 6 a, 6.b nakon njih.  Pažnja učenika usmjeravana je  na glazbenicu koja je svirala harmoniku. Učenici su se mogli upoznati s instrumentom na kojemu se izvodila  skladba. Profesorica harmonike predstavila je  instrument, opisivala je  dijelove i način na koji se dobivaju različiti zvukovi. Prije početka koncerta učenici su dobili upute o zadatku da bojom i oblicima izraze zvukove, točnije skladbu koju su slušali. Upoznati su da se   u skladbi mogu pojaviti različiti tonovi zvuka, različiti ritmovi; brzi i sporiji. Oni se prema svojim svojstvima mogu različito prikazati temperom na papiru. Učenici su se opustili  i pažljivo poslušali koncert.

 

Izvodila  se skladba autora Petri Makkonen; Suita; Ples četiri virtuoza; – 3.st. Četkica za zube.

Na kraju koncerta učenici su mogli izraziti svoje mišljenje o skladbama, je li im se svidjela glazba i postoji li neki dio skladbe koji im je posebno zanimljiv. Poslušane melodije mogli su  izraziti bojom i oblicima temperom na papiru. Kako u glazbi postoje viši i niži tonovi te brži i sporiji ritam, tako i u slikarstvu možemo koristiti žarke i blijede boje, tople i hladne. Sporiji ritam možemo izraziti većim oblicima, a brži npr. sitnim točkicama. Na kraju je ipak najvažnija stvar kako smo mi sami doživjeli pojedinu melodiju i prenijeti taj doživljaj na papir. Učenici su birali  boje s kojima žele raditi kako bi dočarali ono što su čuli pomoću tempere na papiru. Koristili su kist, prste ili kombiniranu tehniku. Učenici su uživali slikajući uz pratnju profesionalnih glazbenika i stručnog vodstva.

 

Bilo je zabavno, veselo i šareno!

Jelena Šestak Novak, pedagoginja


Osnovna škola Luka Sesvete