Na kraju prvoga polugodišta nastavne godine 2022./23, sada već tradicionalno - učenici petih, šestih i sedmih razreda na nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture proveli su orijentacijsko kretanje.
Svaki je razred bio podijeljen u četiri skupine koje su naizmjence uzimale plan dvorane s dobivenim uputama te oznakama gdje se nalazi određeno pitanje. Svaka je skupina u što bržem vremenu pronalazila svoja pitanja te na zajedničku listu bilježila točne odgovore. Nakon što su sve skupine pronašle zadane punktove te odgovorile na svoja pitanja, posljednja je skupina učenika trebala dostaviti listu s odgovorima na zadano mjesto. U tom trenutku se zaustavljala štoperica koja je uz točne odgovore određivala poredak svakoga razreda.
Fotografija 1. Učenici smišljaju odgovor na pitanje u okviru orijentacijskog kretanja
Svaki je razredni odjel nakon isteka vremena dobio povratnu informaciju o vremenu potrebnome za provedbu zadanoga te točan broj odgovora koji su ostvarili. S obzirom na ostvarene rezultate, razredi su se kao timovi mogli međusobno usporediti i vidjeti ukupan poredak svih sudionika.
Fotografija 2. Prikaz pitanja - Orijentacijsko kretanje
Učenici su se tijekom ove aktivnosti orijentirali u prostoru dvorane i pomoćnim prostorijama uz pomoć tlocrta te su pokazali visoku razinu usvojenih teorijskih znanja iz područja sporta i edukacije.
Orijentacijsko kretanje je izvrsna aktivnost koja zahtjeva sinergiju svih sudionika, u vidu međusobnog poticanja, podrške i ustrajnosti, koja na sebi svojstven način razvija timski duh – neophodan radi lakšeg ostvarivanja bilo kakvih ciljeva u životu.
Prosinac, 2022.
Svjetska federacija za mentalno zdravlje (eng. WFHM) u suradnji sa Svjetskom zdravstvenom organizacijom (eng. WHO) od 10. listopada 1992. godine obilježava Svjetski dan mentalnog zdravlja. Cilj obilježavanja Svjetskog dana mentalnog zdravlja jest osvijestiti važnost ulaganja u sustav podrške mentalnom zdravlju i promicanje mentalnog zdravlja te destigmatizacija osoba narušenog mentalnog zdravlja.
Prošle godine je Svjetska zdravstva organizacija upozorila na izazove vezane uz mentalno zdravlje koji su uzročno – posljedično povezani s pojavom COVID – 19 pandemije. Budući da je mentalno zdravlje sastavni dio ukupnog blagostanja čovjeka, važno je već od najranije dobi obratiti pozornost na zaštitu i unaprjeđenje mentalnog zdravlja djece i mladih. Globalni podaci nam otkrivaju da 5% odraslih osoba pati od depresije. Jedno od sedmero djece u dobi od 10 do 19 godina ima mentalni poremećaj. Polovica svih takvih poremećaja započinje u dobi od 14 godina, a većina je neotkrivena i ne liječi se. Jedan na svakih 100 smrtnih slučajeva je samoubojstvo te je četvrti vodeći uzrok smrti mladih u dobih od 15 do 29 godina.
[Jeste li znali?]
Zdravlje je stanje potpunog tjelesnog, duševnog i socijalnog blagostanja, a ne samo odsustvo bolesti i iznemoglosti.
Uzimajući u obzir činjenicu da tjelesna aktivnost djeluje blagotvorno na očuvanje mentalnog zdravlja, u okviru nastave Tjelesne i zdravstvene kulture obilježen je Dan kroz kratko teorijsko izlaganje na početku sata i pripadajući kviz znanja u kojem učenici zajednički sudjeluju u međurazrednom natjecanju. Tijekom prezentacije upoznati su s konceptom mentalnog zdravlja, vrstama stresora, prevencijskim strategijama i praktičnim smjernicama za svakodnevni rad na sebi.
Grafikon 1. Grafički prikaz smjernica za učinkovitije upravljanje mentalnim zdravljem. Izvor: http://centarzareproduktivnomentalnozdravlje.hr/svjetski-dan-mentalnog-zdravlja/
U sklopu projekta Međunarodna Luka – Svjetski dan mentalnog zdravlja 2022., učitelji Tjelesne i zdravstvene kulture su učenicima petih, šestih i sedmih razreda OŠ Luka Sesvete zadali zadaću – fotografiranje sadržaja i aktivnosti koje provode u slobodno vrijeme, a koje djeluju pozitivno i poticajno za svakog od njih.
Povratno smo prikupili pregršt fotografija šetnje u prirodi, druženja s prijateljima, vožnje bicikla, boćanja, crtanja, igranja košarke, šetnje i igre s kućnim ljubimcima, kupanja na bazenima, slaganja Rubikove kocke, igranja društvenih igara s bakom, sviranja gitare, jahanja konja, slušanja glazbe i mnogih drugih aktivnosti koje opuštaju naše učenike!
Učenici su pokazali veliko zanimanje oko obavljanja ovakve vrste zadaće koja će im u konačnici iskustveno pomoći kao eventualno rješenje osobnih stanja u kojima će se naći kroz školovanje ili budući radni vijek.
Izražavamo nadu da smo već prošle godine, ali i ove godine i da ćemo kroz svako sljedeće obilježavanje Dana mentalnog zdravlja aktivno uklanjati stigmu i diskriminaciju s kojom se suočavaju ljudi s mentalnim bolestima i pružiti trenutak predaha našim najmlađima od školskih obaveza kroz zabavne aktivnosti na nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture i u slobodno vrijeme.
*Fotogaleriju aktivnosti naših učenika možete pregledati ispod teksta*
Tekst pripremili: Đina Brlečić i Lucas Šaravanja
Datum objave: 17.10.2022.
Nova nastavna sportska godina započela je u olimpijskom ozračju. Na nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture obilježili smo Hrvatski olimpijski dan - 10.rujna s različitim aktivnostima u radnom tjednu koji je slijedio.
Na tragu prošlogodišnjih odličnih ideja i aktivnosti, ovaj put smo uz malu nadgradnju obogatili način provedbe određenih nastavnih sadržaja. Tako smo uz pomoć novog projektora u samoj sportskoj dvorani, učenicima prikazali prezentaciju uz dodatna zanimljiva objašnjenja o antičkim i modernim olimpijskim igrama, uz kvalitetnu dvosmjernu komunikaciju istaknuli značajne hrvatske sportaše olimpijce te još jednom ponovili geslo samih Igara. Učenicima je još jednom ponovljeno kako nije važno pobijediti, već dati sve od sebe i sudjelovati.
Fotografija 1. Učenici sedmih razreda Osnovne škole Luka Sesvete prate prezentaciju na temu antičkih i modernih Olimpijskih igara
Upravo vodeći se tom mišlju, učenici su kroz sadržaje početnoga dijela sata pripremljeni za aktivnosti koje su slijedile, a sve po uzoru na antičke igre: natjecanje u trčanju, bacanju i skakanju. Svaka ekipa se natjecala pod jednom od olimpijskih boja (žuta, crvena, zelena, plava i crna) i kroz spomenute zadatke skupljala bodove za svoj tim. Nakon provedene sve tri discipline, zbrojili su se bodovi i objavio se poredak ekipa. Učitelji Đina Brlečić i Lucas Šaravanja, svatko sa svojim razredima (oko 300 učenika!) – su uistinu vidjeli ono željeno…zajedništvo, trud, bodrenje, radost i međusobno čestitanje!
Fotografija 2. Učenici sedmih razreda Osnovne škole Luka Sesvete spremno čekaju početak štafetne elementarne igre
U završnom dijelu sata, sve su natjecateljske boje odjednom obojane u jednu. Postale su cjelina koja se pod nazivom svojega razreda natječe u kvizu znanja s ostalim razredima u svojoj paralelki. U ovom su mini projektu Znanje.com(petition) pokazali zavidnu razinu, prije svega praćenja nastave na početku sata čije su plodove ubirali upravo na kraju sata na spomenutom kvizu znanja. Nakon postavljenog pitanja, međusobno su surađivali i nakon kraćeg vremena, glasnogovornik razreda je rekao konačan odgovor. Rezultati gotovo svih razrednih odjela su bili stopostotni…tako da se nadamo da će daljnja natjecanja u kvizovima znanja ipak izdvojiti najbolje od najboljih…
Fotografija 4. Učenici sedmih razreda Osnovne škole Luka Sesvete sudjeluju u kvizu znanja u okviru projekta Znanje.com(petition)
S velikom radošću smo pripremali i proveli naš sportski projekt koji je druge godine zaredom pokazao da se za kvalitetne i lijepe aktivnosti uistinu vrijedi potruditi i ustrajati na njima, na obostrano zadovoljstvo – i nas učitelja te vrijednih i motiviranih učenika. Ovim putem zahvaljujemo se učenicima na pozornosti na početku sata prilikom nesvakidašnjeg teorijskog predavanja na satu TZK, predanog natjecanja u sportskim disciplinama te prikazanoj razini znanja u međurazrednom natjecanju.
Neka nas olimpijsko geslo brže, više, jače! sve vodi tijekom ove nastavne godine, da u zdravlju i radu ostvarimo željene ciljeve i osobna postignuća!
Tekst pripremili: Đina Brlečić i Lucas Šaravanja
Datum objave: 19.9.2022.
DAN SPORTA 2022.
Autor: Gordana Grujić, 19. 6. 2022.
U nastavku možete pogledati i ostala sportska natjecanja i projekte koji su učenici ostvarili ove školske godine u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture.
Dragi učenici, učitelji i roditelji,
s radošću vas pozivamo na Dan sporta koji će se održati 17. lipnja 2022. u našoj sportskoj dvorani, a posebice na odbojkašku utakmicu koju će odigrati učitelji Osnovne škole Luka Sesvete s učenicima osmih razreda.
Detaljni hodogram aktivnosti pogledajte u nastavku!
Veselimo se vašem dolasku!
HODOGRAM AKTIVNOSTI:
- 8.00 - OTVORENJE Dana sporta uz dodjelu nagrada pobjednicama projekta: „Dođoh, vidjeh, odšetah!“
- 8.05 – 8.25 – Štafetne elementarne igre (5. razredi)
- 8.30 – 8.50 – Štafetne elementarne igre (6. razredi)
Igre provode i sude učitelji: Lucas Šaravanja i Đina Brlečić
- 8.55 – 9.25 – Nogomet - petaši protiv šestaša (2 x 10 min.)
- 9.30 – 9.55 – Nogomet - sedmaši protiv osmaša (2 x 10 min)
Utakmicu sude učitelji: Sani Markoč i Hrvoje Vrbanec
- 10.00 – 10.55 – Odbojka - osmaši protiv učitelja OŠ Luka Sesvete
Učitelji igrači: Štimac, Perjanec, Jajčanin, Dragičević, Brlečić, Vrbanec, Šaravanja, Roso
Utakmicu sudi učitelj: Sani Markoč
Sve vas lijepo pozivamo da dođete i svojim sudjelovanjem, praćenjem i navijanjem za svoje favorite obogatite još jedan veliki dan za našu školu.
Za posljednju navedenu sportsku aktivnost (Odbojka - učenici protiv učitelja) moguće je kupiti ulaznicu (Ulaznice za ODBOJKAŠKU UTAKMICU u hodniku ispred dvorane prodavat će učiteljice Maja Komušar i Marija Kunc) te svojim prilogom donirati za kupnju prenosivog projektora koji bi se koristio primarno u nastavi TZK, ali i u ostalim aktivnostima koje se tijekom nastavne godine provode u školi van učionica (priredbe, gostovanja, projekti…). Početna cijena je 5 kuna, a sve ostale svote i valute su dobrodošle 😊
Veselimo se Vašem dolasku!
Sveprisutna pandemija bolesti COVID-19 značajno je stimulirala širenje pandemije tjelesne neaktivnosti neovisno o dobi, spolu ili rasi (Caputo & Reichert, 2020; Dunton et al., 2020; Kaur et al., 2020; McCarthy et al., 2021).
Ne uzimajući u obzir recentne događaje, već dugi niz godina u Republici Hrvatskoj prisutni su negativni trendovi vezani uz tjelesnu neaktivnost. Podaci nam pokazuju da je čak 35,8% posto Hrvata tjelesno neaktivno, odnosno da ne ispunjava adekvatnu dozu tjelesne aktivnosti umjerenog intenziteta od 30 minuta dnevno. Muškarci su nešto neaktivniji od žena (43,7% muškaraca nije dovoljno aktivno u usporedbi s 30% žena). Posebice je alarmantan podatak koji pokazuje da je u Gradu Zagrebu 94,8% muškaraca od 18 do 34 godine nedovoljno tjelesno aktivno (Mišigoj-Duraković et al., 2007).
Upravo iz svih prethodno navedenih razloga odlučili smo se potaknuti učenike na usvajanje zdravijih životnih navika, brigu o vlastitom tijelu i stvaranju pozitivnog stava prema tjelovježbi. Tako je prošle godine po prvi puta pokrenut projekt „Dođoh, vidjeh, odšetah!“, a ove godine nastavljamo s pozitivnim sportskim duhom.
Fotografija 1. Izvadak iz Uputa za projekt "Dođoh, vidjeh, odšetah!"
Projekt se odvijao tijekom proljetnog odmora učenika tj, u razdoblju od 18. do 24. travnja 2022. godine. U tom razdoblju učenici su trebali ostvariti što veći broj koraka pritom su sami odabirali način kada će i na koji način to ostvariti pritom koristeći vlastitu kreativnost i domišljatost!
Za razliku od prošle školske godine na „hodačkom“ Olimpu došlo je do zamjene na tronu između dvije sestre: Dore i Klare Letonie. Tako je ove godine Klara bila prva s 283 367 ostvarenih koraka, dok je druga bila Dora s 268 950 broja koraka. Pobjedničku trojku zaokružila je učenica Anja Grozdek iz 6.b razreda koja je ostvarila brojku od 259 144 koraka. U ekipnoj konkurenciji titulu pobjednika odnio je 6.d razred (414 845 koraka), drugi je bio 8.c (399 624 koraka) dok je za iglenu ušicu bio slabiji 6.e razred s ostvarenih 395 277 koraka.
Fotografija 2. Ravnateljica Nikolina Ćurković i učitelji TZK Đina Brlečić i Lucas Šaravanja s pobjednicom izazova Klarom Letoniom
Pobjedničkom trojcu će na Dan sporta biti uručene nagrade po izboru u kalorijskoj protuvrijednosti koju su utrošile tijekom trajanja izazova, dok tri najbolja razreda imaju slobodnu mogućnost izbora tjelovježbenih zadataka tijekom puna jednog sata TZK.
Veliko hvala svima na sudjelovanju!
Literatura:
Caputo, E. L., & Reichert, F. F. (2020). Studies of Physical Activity and COVID-19 During the Pandemic: A Scoping Review. Journal of Physical Activity and Health, 17(12), 1275–1284. https://doi.org/10.1123/jpah.2020-0406
Dunton, G. F., Do, B., & Wang, S. D. (2020). Early effects of the COVID-19 pandemic on physical activity and sedentary behavior in children living in the U.S. BMC Public Health, 20(1), 1351. https://doi.org/10.1186/s12889-020-09429-3
Kaur, H., Singh, T., Arya, Y. K., & Mittal, S. (2020). Physical Fitness and Exercise During the COVID-19 Pandemic: A Qualitative Enquiry. Frontiers in Psychology, 11. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.590172
McCarthy, H., Potts, H. W. W., & Fisher, A. (2021). Physical Activity Behavior Before, During, and After COVID-19 Restrictions: Longitudinal Smartphone-Tracking Study of Adults in the United Kingdom. Journal of Medical Internet Research, 23(2), e23701. https://doi.org/10.2196/23701
Mišigoj-Duraković, M., Heimer, S., Gredelj, M., Heimer, Ž., & Sorić, M. (2007). Tjelesna neaktivost u Republici Hrvatskoj. Acta medica Croatica, 61(3), 253–258.
Tekst pripremili: Đina Brlečić i Lucas Šaravanja
Datum objave: 28.4.2022.
U sklopu projekta „Međunarodna Luka“ na nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture obilježili smo i Međunarodni dan društvenih igara. S obzirom na to da se u svijetu spomenuti dan slavi 11. travnja, učenici su u našu dvoranu donijeli razne društvene igre. Imali su mogućnost izbora, uz standardne sadržaje na satu TZK, izabrati sudjelovanje u igrama koje su sami donijeli ili one koje su pripremljene od strane učitelja.
Na izbor su bile razne karte, igre „Čovječe, ne ljuti se“, „Pogodi tko sam“, „Activity“, „Potapanje brodova“, „Alias“, „Čovječe, glupiraj se“, razne puzzle i memory kartice, „Križić – kružić“, „Vješala“, Stolni hokej i dr.
Fotografija 1. Prikaz društvenih igara u okviru projekta "Međunarodna Luka"
Neki učenici su izabrali standardni sat Tjelesne i zdravstvene kulture, dio je prionuo ciljanoj društvenoj igri, a bilo je i onih koji su u potpunosti iskoristili taj specifičan dan i isprobali više raznih društvenih igara. Lijepo je bilo vidjeti endorfin (hormon sreće) na djelu; uz mnoštvo međusobnog poticanja, povišenog glasa, zagrljaja, smijeha…
U suradnji učiteljice Đine Brlečić i učitelja Lucasa Šaravanje, učenici su dobili informacije o višestrukim dobrobitima igranja društvenih igara koje već imaju kod kuće ili o onima koje su im lako dostupne. Učenici su i sami mogli primijetiti da je za bilo koju igru potreban timski rad, suradnja te povezivanje i jačanje veza jednih s drugima. Baš kao i za uspjeh u bilo kojem poslu koji ih čeka u životu!
Fotografija 2. Učenici šestih razreda aktivno sudjeluju u igranju društvenih igara
Također, društvene igre potiču kognitivni razvoj djece, kako kreativno i strateški riješiti problem, uvježbavaju se motoričke vještine, socijalne vještine, a ujedno smanjuju stres. Učenike smo potaknuli na aktivno provođenje slobodnoga vremena sa svojim ukućanima u vidu kvalitete življenja uz koje će, baš kao i na nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture, spontano učiti kako biti dobar pobjednik ili dobar gubitnik.
Igre su ujedno faktor idealnoga povezivanja među ukućanima i izvrsne su za stjecanje samopouzdanja, što je važno za svakoga čovjeka od najranije do najstarije dobi.
Ovim putem zahvaljujemo učenicima na aktivnom sudjelovanju u ovom lijepom, korisnom i potrebnom događanju i veselimo se nekom sljedećem.
Tekst pripremili: Đina Brlečić i Lucas Šaravanja
Datum objave: 13.4.2022.
Čarolija rukometne igre okupila je učenike osmih razreda na još jednom školskom natjecanju. Iako na Dan šale - 1. 4. 2022., prikazana igra bila je daleko od toga, uz puno znanja, prekrasnih akcija, ustrajnosti i požrtvovnosti.
Na natjecanju su sudjelovali učenici 8.a, 8.c i 8.d, koje je prije same igre pripremio učitelj Tjelesne i zdravstvene kulture Lucas Šaravanja. Natjecanje je podrazumijevalo igranje svakoga razreda sa svakim, a redoslijed odigravanja utakmica određen je nakon izvlačenja parova u kojemu su sudjelovali sami učenici.
Na zapisničkom stolu je vrijeme i rezultat pratila učiteljica Đina Brlečić, a čast i odgovornost glavnoga djelitelja pravde, ovaj put pripala je učitelju Hrvoju Vrbancu.
Fotografija 1. Učenici zajednički drže rukomentnu loptu na otvaranju rukometnog natjecanja
Natjecanje je započelo susretom 8.a i 8.c, koji je do samoga kraja bio neizvjestan. Nakon isteka regularnoga dijela vremena igre, uslijed prekršaja, trebao se samo još izvesti slobodan udarac. Njega je izveo Mateo Žmegač, koji je preko četverostrukog bloka pogodio gol i donio pobjedu svojemu razredu - 10:9!
Nakon te utakmice učenici 8.a igrali su protiv 8.d i također pobijedili 16:13. Drugom pobjedom osigurali su prvo mjesto pa je upravo posljednja utakmica razriješila daljnji poredak. Učenici 8.c uvjerljivo su vodili svoje prijatelje iz 8.d, u jednome trenutku s čak šest razlike. U drugom poluvremenu, naš učenik Pavao Zovko (inače košarkaš po zanimanju :D), izdominirao je terenom i igrom te gotovo sam izjednačio rezultat. U zadnjoj minuti je 8.c postigao još dva gola te je konačan rezultat bio 14:12 pa je tako njima pripalo drugo mjesto, a 8.d je nakon lavovske borbe osvojio treće mjesto.
Fotografija 2. Učenik Luka Kujadin u trenutku izvođenja skok - šuta protiv ekipe 8.d razreda
Svoje razrede predstavljali su sljedeći učenici:
8.a razred: Luka Kujadin, Filip Ivančan, Jakov Faletar, Ivan Bistrović Forko, Antonio Rezić i Mateo Žmegač.
8.c razred: Petar Svirčević, Karlo Mandić, Marko Burić, Rene Lamešić i Antonio Srdarević.
8.d razred: Luka Škarica, Leon Gruić, Dorijan Turčić, Pavel Kelemen i Pavao Zovko.
Činjenica vrijedna napomene jest upravo ta da većina učenika koji su igrali rukomet na školskom natjecanju uopće ne treniraju rukomet. To je u današnjem sustavu školstva i natjecanja rijetkost jer isključivo učenici koji treniraju neki sport odlaze na natjecanja sabsvojim klubovima i eventualno igraju za školu, a oni koji iz različitih razloga ne mogu trenirati neki sport (vole ga i znaju igrati na zavidnoj razini), zapravo nemaju priliku natjecati se!
Stoga smo ponosni da kroz natjecanja u različitim sportovima tijekom nastavne godine u našoj školi, učenici koje poznajemo sa satova Tjelesne i zdravstvene kulture, imaju priliku pokazati svoja sportska umijeća te doprinijeti uspjehu svojega razreda u tom području.
Čestitamo našim učenicima na pokazanom interesu za kompeticiju i jedno specifično druženje. Za istaknuti je prikazano poštivanje pravila igre te osobne i ekipne sportskebkvalitete! Veselimo se budućem sportskom nadmetanju za kojega se nadamo da će biti obogaćeno prisustvom publike pa će to uistinu biti jedna potpuna sportska razglednica s kraja osnovnoškolskog putovanja!
[Jeste li znali?]
Dvoranski rukomet igrao se još krajem 19. stoljeća u Danskoj, a prva zabilježena utakmica odigrana je u Nyborgu 1897. godine prema ideji profesora tjelesnog odgoja Rasmusa Nicolaja Ernsta. Turnir u rukometu po prvi puta odigrava se na Olimpijskim igrama 1936. godine u Berlinu!
[Podsjetnik]
- Rukometna reprezentacija Hrvatske osvojila je na OI 1996. i 2004. zlatnu medalju!
- Na Svjetskom prvenstvu 2003. osvojila je zlatnu, a 1995. i 2005. i 2009. srebrnu medalju.
- Na Europskim prvenstvima 2008. i 2010. osvojila je srebrnu, a 1994. i 2012. brončanu
- medalju.
- Svjetski kup osvojila je 2006. godine
Hrvatski rukometni savez član je Međunarodne rukometne federacije (IHF) i Europske rukometne federacije (EHF) od 1992.
Tekst pripremili: Đina Brlečić i Lucas Šaravanja
Datum objave: 7.4.2022.
U petak, 18. veljače 2022. godine održano je školsko sportsko natjecanje u skoku u vis za učenike V. i VI. razreda pod vodstvom učitelja TZK Đine Brlečić i Lucasa Šaravanje. Na natjecanju je ukupno sudjelovalo 12 učenika, a titulom školskog kralja u skoku u vis okrunio se učenik VI. razreda – Valentić Mario. Drugo i treće mjesto zauzeli su učenici V. razreda – Havriluk Luka i Šarić Mihael.
Fotografija 1. Učenici V. i VI. razreda očekuju početak natjecanju u skoku u vis
Natjecanje je bilo obilježeno pozitivnim sportskim ugođajem, međusobnim bodrenjem i neizvjesnom borbom do samog kraja. U prilog tome ide činjenica da su učenici koji su ispali u ranijoj fazi natjecanja, ostali do samog kraja kako bi pogledali uzbudljivo natjecanje i saznali konačan ishod nadmetanja.
Veliko hvala svim učenicima koji su odvojili svoje slobodno vrijeme i sudjelovali na ovom događaju! Isto tako, pozivamo sve zainteresirane učenike da sudjeluju na daljnjim sportskim natjecanjima koje ćemo organizirati na školskoj razini!
Fotografija 2. Učenici su preskakali špagu prekoračnom tehnikom - škare koju su nekad davno koristili vrhunski atletičari. Danas se ipak dominantno koristi tzv. flop tehnika, dok tehnika škaricama i dalje ima svoje mjesto u metodici podučavanja skoka u vis
[Jeste li znali? (1)]
Drugoplasirani Luka Havriluk sa svojim skokom od 125 centimetara preskočio je gotovo 87.4% svoje tjelesne visine koja iznosi 143 cm prema podacima s mjerenja s početka nastavne godine.
[Jeste li znali? (2)]
Učenik Mario Valentić preskočio je 10 centimetara nižu konačnu visinu od prošlogodišnjeg pobjednika Tvrtka P. (140 cm) koji je tada bio učenik VIII. razreda. Ako Mario nastavi ovakvim ritmom, ne gine mu postavljanje novog školskog rekorda u bližoj budućnosti!
Tekst pripremili: Đina Brlečić i Lucas Šaravanja
Datum objave: 21.2.2022.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Konačan poredak:
1. Mario Valentić – 130 centimetara
2. Luka Havriluk – 125 centimetara
3. Mihael Šarić – 125 centimetara
4. Fabian Đuran– 120 centimetara
5. Matija Čakarić – 120 centimetara
6. Jan Popović – 115 centimetara
7. Tin Lukačević – 115 centimetara
8. Kristijan Roksandić – 115 centimetara
9. Luka Golubović – 110 centimetara
10. Ferdinand Tokmadžić – 105 centimetara
11. Vito Šarić – 100 centimetara
12. Ivan Bubalo – 95 centimetara
Pravilo vezano uz poredak natjecatelja:
Ako dvoje ili više skakača završe natjecanje sa istim rezultatom, bolji plasman ima onaj koji je posljednju visinu preskočio u manje pokušaja. Ukoliko su skakači i dalje izjednačeni, bolji plasman ostvaruje onaj koji ima manji broj neuspjelih pokušaja tijekom cijelog natjecanja. U konačnici, ako se tim kriterijem ne može odrediti bolji plasman, natjecatelji dijele isto mjesto u poretku.
U posljednjem tjednu prvog obrazovnog razdoblja učitelji Tjelesne i zdravstvene kulture Đina Brlečić i Lucas Šaravanja proveli su orijentacijsko kretanje s učenicima V. i VI. razreda. Ono što orijentacijsko kretanje može ponuditi učenicima jest istraživanje, rješavanje problema i zajedničku suradnju.
Tako su se učenici u međurazrednom natjecanju trebali orijentirati u prostoru velike dvorane za TZK i pomoćnim prostorijama, pronaći pitanja koja su bila vješto sakrivena i ponuditi odgovore na njih. Krajnji cilj je odgovoriti točno na sva pitanja u što kraćem vremenskom roku. S obzirom na to da je ovakva aktivnost bila svojevrsna inovacija za učenike, u početku su bila začuđena lica. Međutim, brzo su preuzeli „konce igre“, oslobodili svoju kreativnost i pokazali inicijativu u rješavanju problema te u konačnici doživjeli uspjeh nakon pronalaska svake kontrolne točke.
Fotografija 1. Kako pronaći kontrolne točke? Vrlo jednostavno. Korištenjem mape i orijentacijom sebe i svoje ekipe u prostoru!
Pitanja su ovaj put bila usko vezana uz područje sporta, ali u bližoj budućnosti svakako postoji mogućnost interdisciplinarnog pristupa tj. suradnje s drugim učiteljima pri formiranju kratkih pitanja s višestrukim odabirom. Upravo takvom integriranom nastavom želimo omogućiti učenicima cjelovito doživljavanje svijeta na način da zajedničke teme proučavaju s različitog gledišta.
Fotografija 2. Prikaz jednog od pitanja u okviru međurazrednog natjecanja u orijentacijskom kretanju
U nastavku teksta donosimo konačan poredak razrednih odjela.
Konačni poredak u konkurenciji V. razreda:
- 5.b (broj točnih odgovora: 6 od 8, ostvareno vrijeme: 8:08.53)
- 5.e (broj točnih odgovora: 5 od 8, ostvareno vrijeme: 8:24.63)
- 5.c (broj točnih odgovora: 5 od 8, ostvareno vrijeme: 10:19.22)
- 5.a (broj točnih odgovora: 5 od 8, ostvareno vrijeme: 11:03.69)
- 5.d (broj točnih odgovora: 4 od 8, ostvareno vrijeme: 8:07.43)
Tekst pripremili: Đina Brlečić i Lucas Šaravanja
Datum objave: 24.12.2021.
Zadnji dan prvog polugodišta prigodno je obilježen predblagdanskim školskim sportskim natjecanjem u odbojci. Višetjednog usvajanja i usavršavanje tehničko - taktičkih elemenata odbojkaške igre, kulminiralo je odmjeravanjem snaga između učenika sedmih i osmih razreda naše škole.
Natjecanje je održano 23. prosinca 2021. nakon zadnjeg nastavnog sata u školskoj sportskoj dvorani, koja je za tu priliku bila oplemenjena: pokretnim tribinama, sudačkom klupom, semaforom, klupama za zamjene, tablicom na školskoj ploči koja je transparentno prikazivala tijek natjecanja te glazbom.
Svaka ekipa sastojala se od tri učenika i tri učenice u odbojkaškom terenu, a svaki razredni odjel je imao i zamjenske igrače koji su se mijenjali u igri u skladu s odlukama kapetana pojedine ekipe.
Fotografija 1. Simbolički prikaz odbojkaške lopte na terenu
Tijekom turnira odigrano je devet utakmica, a sustav igre podrazumijevao je mogućnost jednog poraza, nakon kojega je bilo moguće daljnje natjecanje. Upravo uz tu mogućnost učenici 8.a došli su do završnice turnira, kada su se susreli s učenicima 8.c koji do toga trenutka nisu imali niti jedan poraz. U toj su utakmici učenici 8.a pobijedili i time izjednačili broj pobjeda i poraza, kao i 8.c.
Tijek natjecanja je podrazumijevao finalnu utakmicu spomenutih razreda, pri čemu je konačnu pobjedu turnira u odbojci odnio 8.c. Do samoga kraja je igra bila izuzetno zanimljiva, dinamična i emotivna.
Fotografija 2. Konačan poredak u međurazrednom športskom natjecanju u odbojci
Kompletna priprema natjecanja, od najave do provedbe, obilježena je velikim interesom učenika, a sama igra bila je ispunjena prikazom usvojenih elemenata tehnike te poznavanjem i poštivanjem pravila odbojkaške igre.
Kroz igru u kojoj je bilo mnoštvo fair play pokazatelja, učenici su prikazali čitav spektar emocija i karakternih osobina: od radosti i oduševljenja do ljutnje i međusobnog bodrenja. Zajednička im je bila ustrajnost u igri te međusobno povjerenje, kao jedan od važnih prediktora za uspjeh čovjeka u bilo kojoj obavezi ili poslu koji ih očekuje u budućem životu.
Izuzetno ponosni na svoje učenike i ovo natjecanje su organizirali učitelji Tjelesne i zdravstvene kulture: Đina Brlečić i Lucas Šaravanja koji ujedno zahvaljuju na prikazanom interesu, znanju i sportskom ponašanju.
Čestitamo svim sudionicima natjecanja na ostvarenim rezultatima, sa željama za daljnje uspjehe u novoj godini, uz mnoštvo igre, veselja i zajedništva!
Tekst pripremili: Đina Brlečić i Lucas Šaravanja
Datum objave: 10.1.2022.
Školski sportski savez Grada Zagreba tijekom zimskih praznika učenika pripremio je sportski program Odmorko Zima 2022. Program će se provoditi radnim danima od 27. prosinca 2021. godine do 7. siječnja 2022. godine.
U okviru bogatog programa dostupne su sljedeće aktivnosti (abecednim redom):
- Futsal
- Klizanje
- Kuglanje
- Mačevanje
- Plivanje
- Squash
- Streljaštvo
- Škola preživljavanja u prirodi
- Taekwondo
Ako već nemate iskaznicu ŠSSGZ, skeniranjem QR-a koda možete na jednostavan način pristupiti formularu i predati svu potrebnu dokumentaciju za izradu. Posjedovanje iskaznice je preduvjet za sudjelovanje na aktivnostima unutar programa.
Kontakt podaci:
Web stranica: http://www.odmorko.hr
E-mail: info@odmorko.hr
Telefon: 01/4816-340
Tekst pripremili: Đina Brlečić i Lucas Šaravanja
Datum objave: 16.12.2021.
U petak, 10.12.2021. održano je međurazredno športsko natjecanje u svima poznatoj i popularnoj ekipnoj elementarnoj igri „Graničar“. Na natjecanju je sudjelovao 37 učenika petih razreda naše škole koji su se nadmetali prema pravilima sustava s dvostrukom eliminacijom. To znači da ekipa ispada s natjecanja tek kada ostvari dva poraza.
Fotografija 1. Sustav natjecanja s dvostrukom eliminacijom
Prije početka samog natjecanja, učenici su upoznati sa svim pravilima igre, fair-play ponašanjem, epidemiološkim mjerama i sustavom natjecanja. Potom je učiteljica Tjelesne i zdravstvene kulture Đina Brlečić održala ždrijeb. Nakon održanog ždrijeba, učenici su u suradnji s učiteljicom zajednički odradili uvodno – pripremni dio kako bi lokomotorni sustav bio adekvatno pripremljen za napore u glavnom dijelu programa.
Fotografija 2. Zdjelica s papirićima razrednih odjela
Ubrzo nakon zagrijavanja krenulo je izuzetno zanimljivo natjecanje na kojem je odigrano sveukupno 8 utakmica. Utakmica je bila vremenski ograničena na 8 minuta ili bi završila ranije ako su svi igrači jedne ekipe bili eliminirani prije isteka predviđenog vremena.
U pretkolu natjecanja susreli su se učenici 5.a i 5.e razreda. 5.a razred pružio je sjajan otpor, međutim veći broj učenika i koordinacija među njima odigrali su ključnu ulogu u prolasku 5.e u pobjednički dio ždrijeba natjecanja, dok se 5.a spustio u gubitnički dio. Daljnji tijek natjecanja ponudio je jedan koktel iskrenih dječjih emocija – od razočaranja i tuge pa sve do euforije i iznimnog veselja. Tijekom trajanja cijelog natjecanja prevladavalo je pozitivno sportsko ozračje i bodrenje učenika s klupe.
Fotografija 3. Učenici s učiteljem TZK na ploči promatraju tijek natjecanja
Sve to kulminiralo je u finalnom okršaju između 5.c i 5.e razreda u kojem se 15-ak sekundi prije kraja vodila neizvjesna bitka. 5.c je bio nadomak povijesnog osiguravanja produžetaka, ali nedostajalo je malo sportske sreće. Učenici 5.e razreda izdržali su do samog kraja i u potpunosti su zasluženo došli do titule prvaka škole u „Graničaru“. Uzgred rečeno, 5.e se okrunio titulom bez ijednog poraza, a i na nedavno održanom natjecanju u košarci 3:3, također su osvojili prvo mjesto.
Fotografija 4. Konačan poredak u međurazrednom športskom natjecanju u "Graničaru"
Upravo ovakva natjecanja omogućavaju učenicima javno prikazivanje znanja, postignuća i sposobnosti, što s odgojno – obrazovnog stajališta omogućava njihovu samoaktualizaciju. Ono što mi kao učitelji TZK možemo reći jest da smo uživali u svakom trenutku ovog natjecanja te očekujemo da iduće natjecanje bude još bolje, zanimljivije i masovnije! Veliko hvala svima na dolasku!
Tekst pripremili: Đina Brlečić i Lucas Šaravanja
Datum objave: 14.12.2021.
Dugo iščekivano natjecanje u košarci, održalo se u petak, 12.11.2021. od 16:00 do 18:00 u sportskoj dvorani OŠ Luka Sesvete. Sudionici natjecanja bili su učenici svih petih i osmih razreda u sastavu 3+1.
Nakon uvodnog zagrijavanja i izlaganja osnovnih pravila igre koja su bila adaptirana sukladno prostornim, materijalnim, tehničkim i ljudskim resursima, započelo je natjecanje po ligaškom modelu. Paralelno su odigravane po dvije utakmice poštivajući specifično prilagođena pravila košarkaške igre 3:3.
Sveukupno je odigrano dvadeset utakmica u vrlo visokom ritmu od početka do kraja turnira pri čemu se ekipa 5.e razreda istaknula kao pobjednička u konkurenciji petih razreda i to u sljedećem sastavu: Malenica Karlo, Šimić Filip i Škarica Lovro.
U kategoriji najstarijih učenika naše škole – VIII. razreda, titulu pobjednika prisvojila je momčad 8.d koju je mogli bismo slobodno reći dominantno predvodio na razini MVP-ja turnira – Pavao Zovko. Međutim, ne smijemo nikako zanemariti doprinos ostatka ekipa koji su svojim trudom, zalaganjem i pozitivnom energijom “dekače” dovukli do trona - Kelemen Pavel, Škarica Luka i Turčić Dorijan.
Fotografija 1. Simboličan prikaz košarkaške lopte
Turnir je bio iznimno izjednačen i uzbudljiv, a tome u prilog ide činjenica da su čak 3 razreda bila izjednačena kako u kategoriji petaša tako i u kategoriji osmaša. Budući da je došlo do takvog scenarija, pobjednik je određen na način da je u obzir uzet broj postignutih koševa te konačan poredak sukladno tome izgleda ovako:
V. razredi:
- 5.e
- 5.a
- 5.c
- 5.d
- 5.b
VIII. razredi:
- 8.d
- 8.a
- 8.c
- 8.b
- 8.e
Gotovo svi sudionici pokazali su zavidnu razinu motoričkih znanja iz košarke, ekipni duh, fair- play te poštivanja pravila igre te i kolega i učitelja na terenu.
Zahvaljujemo i ujedno čestitamo svim sudionicima ovog školskog natjecanja, s vjerom da će sljedeće biti u povoljnijoj epidemiološkoj situaciji – s podrškom i navijanjem ostatka učenika naše škole, ali i roditelja i ostale zainteresirane javnosti.
Tekst pripremili: Đina Brlečić i Lucas Šaravanja
Datum objave: 18.11.2021.
U samom nazivu Tjelesna i zdravstvena kultura stoji upravo zdravlje kao preduvjet za aktivnu, smislenu i kvalitetno ispunjenu svakodnevicu. Zdravlje koje podrazumijeva tjelesni i mentalni aspekt, pretpostavka je bilo kojem djelovanju; djeci za igranje i rješavanje svakodnevnih obaveza u školi, odraslima uspješan rad na poslu i obavljanje ostalih aktivnosti u danu, a svima je zajedničko – nošenje sa svakodnevnim stresnim situacijama na različitim razinama.
Svjetska zdravstvena organizacija proglasila je 10. listopada SVJETSKIM DANOM MENTALNOG ZDRAVLJA. S obzirom da nam je ove godine taj dan bio nedjelja, aktivnosti vezane uz mentalno zdravlje provodile su se tijekom radnog tjedna koji je slijedio: 11.-15.10.2021.
Na satu Tjelesne i zdravstvene kulture učenici su imali teorijsko predavanje o tome što podrazumijeva mentalno zdravlje i kakve su posljedice individualne nebrige o tom aspektu ljudskog postojanja. Učenici su osvijestili koje su to aktivnosti koje provode u slobodnome vremenu, a čine im ugodu i rasterećenje te im ujedno „pune baterije“ za daljnje obaveze.
Učenici su sudjelovali u izradi plakata koji će se tijekom nastavne godine nalaziti na zidu dvorane i biti trajni podsjetnik na konkretne načine samopomoći kada se pojedinac ne osjeća dobro, kada je nemotiviran ili jednostavno umoran od svega što donosi radni dan.
Fotografija 1. Učenice šestih razreda OŠ Luka Sesvete sudjeluju u izradi plakata na temu važnosti mentalnog zdravlja
U sklopu projekta Mentalno zdravlje profesora Tjelesne i zdravstvene kulture: Đine Brlečić i Lucasa Šaravanje - učenici petih, šestih i osmih razreda OŠ Luke su tijekom tjedna imali zadaću fotografirati sadržaje i aktivnosti koje provode u slobodno vrijeme, a koji djeluju pozitivno i poticajno za svakoga od njih.
Tako smo povratno dobili prekrasne slike šetnje u prirodi, druženja u kućnoj atmosferi i zajedničkog pečenja kolača, šetnje i igre s kućnim ljubimcima, igranja igrica pred kompjutorom, bicikliranja, jahanja konja, igranja na dječjem igralištu na otvorenom prostoru, kartanja i mnogih drugih društvenih igara, slaganja perlica i stvaranja raznog ukrasnog nakita pa sve do igranja s mlađom ili starijom braćom, u kući ili na dvorištu…
Učenici su pokazali interes i veliku radost oko obavljanja ovakve vrste zadaće, koja će im u konačnici iskustveno pomoći kao eventualno rješenje osobnih stanja u kojima će se naći kroz školovanje ili budući radni vijek.
Vodeći se definicijom Svjetske zdravstvene organizacije koja kazuje da je mentalno zdravlje stanje dobrobiti u kojem pojedinac ostvaruje svoje potencijale; neka nam svima bude misao vodilja da brinemo o sveukupnosti svojega zdravlja; tjelesnom, mentalnom i socijalnom. Da pronađemo vremena za sebe - da razmišljamo pozitivno, slušamo glazbu, plešemo, smijemo se, vježbamo…kako bismo bili zadovoljni i uspješni, mali ili veliki ljudi!
Fotogaleriju aktivnosti naših učenika možete pregledati ispod teksta.
Tekst pripremili: Đina Brlečić i Lucas Šaravanja
Datum objave: 17.10.2021.
U petak, 1. listopada 2021. godine ostvarena je suradnja između naše škole i Gimnastičkog kluba Sesvete. U okviru suradnje klubu su donirana sredstva i pomagala koja će pospješiti rad centra, a nisu više neophodna za izvedbu redovite/izborne nastave Tjelesne i zdravstvene kulture.
Naime, analizom je utvrđeno da postoji visoka razina podudarnosti između misije stručnog aktiva TZK OŠ Luka Sesvete i GK Sesvete. Nastava TZK je jedini zakonski propisani obvezni oblik tjelesne aktivnosti djece i mladeži pa tako pri planiranju GiK-a stručni aktiv nastoji uključiti što veći broj sportova kako bi pobudio interes djece za svrsishodnim ispunjavanjem slobodnog vremena.
Na tragu toga, tijekom izvedbe nastave učitelji TZK aktivno će pratiti i usmjeravati darovitu djecu u jedini gimnastički klub koji djeluje na prostorima Sesveta što je još jedan od oblika suradnje na kojem ćemo ustrajati.
Svakako treba napomenuti da GK Sesvete nije rezerviran samo za darovitu djecu, već za sve one koji iskazuju želju i interes za gimnastikom bez obzira na sposobnosti, osobine i znanja. Ako želite razviti važne životne vještine poput predanosti, odlučnosti, discipline i samopouzdanja, toplo preporučamo da posjetite mrežne stranice i poduprete aktivnosti kluba.
Web: https://www.gcs.hr/
Facebook: https://www.facebook.com/gcs30
Instagram: https://www.instagram.com/gimnasticki_centar_sesvete/
Ovo je tek početak zajedničkog puta i suradnje jer snaga je u brojevima!
Tekst pripremili: Đina Brlečić i Lucas Šaravanja
Objavljeno: 4.10.2021.
Prije točno 30 godina, na današnji dan utemeljen je Hrvatski olimpijski odbor (HOO). Povodom obilježavanja okruglih tri desetljeća djelovanja najvišeg nevladinog nacionalnog športskog tijela, pripremljene su aktivnosti u našoj školi kako bi se adekvatno proslavio između ostalog i Hrvatski olimpijski dan. Tom manifestacijom promiče se važnost bavljenja sportskom aktivnošću, razumijevanje, mir i solidarnost među ljudima koje su temeljne sastavnice olimpijskog djelovanja.
Fotografija 1. Grupna fotografija učenika 8.a razreda
Na satima TZK, učitelji Đina Brlečić i Lucas Šaravanja upriličili su teorijsko – praktično predavanje o olimpizmu kako na globalnoj tako i na nacionalnoj razini. Učenici su saznali mnoge zanimljivosti i pojedinosti o antičkim, ali i ponovnoj uspostavi modernih Olimpijskih igara. U daljnjem tekstu prenosimo pojedinosti sa sata i neke zanimljivosti o OI.
[Jeste li znali?]
Olimpijada je četverogodišnji period koji započinje Olimpijskim igrama, a završava početkom sljedećih Igara. Tako su recentno završene Olimpijske igre u Tokiju, bile Igre XXXII. Olimpijade. Dakle, sportaši se ne natječu i ne osvajaju medalje na Olimpijadi, već na Olimpijskim igrama!
Na proslavi HOD-a sudjelovalo je ukupno 9 razreda i oko 200 učenika. U glavnom dijelu satu učenici su se okušali u elementarnim štafetnim igrama sastavljenima od atletskih disciplina – trčanja, skokova i bacanja. Baš onako, kako su to radili i drevni Grci! Svi učenici pokazali su vrlo visoku razinu entuzijazma, međusobne podrške i fair – play-a. Kao šlag na tortu, za dio učenika bio je pripremljen kviz znanja u kojem su dječaci odmjerili snage protiv djevojčica.
Fotografija 2. Grupna fotografija učenika 8.d razreda
[Jeste li znali?]
Olimpijsko je geslo – Citius, altius, fortius!, odnosno Brže, više, jače! Uzimajući u obzir situaciju vezanu uz pandemiju uzrokovanu virusom COVID-19, Japanci su modificirali olimpijsko geslo za potrebe Igara u Tokiju – Brže, više, jače, zajedno!
Za kraj, izražavamo nadu da će obilježavanje Hrvatskog olimpijskog dana postati tradicija u našoj školi koju trebamo njegovati kako bismo iskonski promicali sve one pozitivne vrijednosti koje proizlaze iz olimpijskog pokreta.
Tekst pripremili: Đina Brlečić i Lucas Šaravanja
Objavljeno: 10.9.2021.
e-dnevnik |
Obrazovne poveznice |
> Virtualna knjižnica |
> MZOŠ |
> AZOO |
> Carnet portal za škole |
> Dječji sabor znanja |
> Zbornica |
> HR-škole |
> Pomoćnici u nastavi |
> Škola za život |
> Medijska pismenost |
> Zelena olovka |
Časopisi |
> National Geographic |
> Meridijani |
> Bug |
Škole prijatelji |
> OŠ Sesvete |
> OŠ Brestje |
> OŠ Sesvetska Sopnica |
> OŠ Sesvetski Kraljevec |
> OŠ Vugrovec - Kašina |
> OŠ Jelkovec |
> OŠ Iver |
> OŠ Sesvetska sela |
> OŠ Ivana Granđe |
Dnevni tisak |
Ostale poveznice |